piątek, 13 kwietnia 2018

Znaki

My, ludzie jesteśmy dziwnymi stworzeniami. Potrafimy tak wiele rzeczy, posiadamy mnóstwo talentów, a przy tym wszystkim brakuje nam czegoś w życiu. Czym jest to coś?


Każdy dzień daje nam tak wiele - radość płynącą ze szczęśliwych momentów i łzy porażki, kiedy nie wszystko idzie po naszej myśli. Dążymy do czegoś, czego nie zawsze potrafimy określić, uparcie pragnąc, pragnąc i pragnąc.

Kiedyś wierzyłam, że szczęście samo mnie odnajdzie, że nie muszę nic robić, a jedynie czekać, aby w końcu zapukało do mych drzwi. Uparcie znosiłam dni, miesiące i lata, mając nadzieję, że ktoś lub coś w końcu je odmieni. Jak się domyślacie, tak się nie stało. Któregoś dnia po prostu obudziłam się z myślą, że taka egzystencja tylko nasila moje objawy i potęguje czekanie. Na co? Sama nie wiedziałam. Wciąż nie wiem. I chyba każdy z nas nie wie.

To dziwne, nieuzasadnione pragnienie zrozumiałam tak, jak zauważa się rozkwit wiosny. Kiedy wszystko dookoła robi się zielone, kwitnie i zastanawiamy się: kiedy to się stało? Tak właśnie jest z życiem. Jeśli przyroda nie doczeka się pierwszych słyszalnych grzmotów i błysków na niebie, wciąż będzie tkwiła zimowej aurze. Burza natomiast rozbudza leniwą naturę, niczym mnie kawa o poranku. Nasza egzystencja może w końcu wejść na wyższy poziom, kiedy uświadomimy sobie, że wszystko zależy od nas samych.

Drogi Czytelniku, czy masz wciąż śnieg na oczach? Czy czekasz, aż Twój los samoistnie się odmieni? Czy denerwujesz się widząc, że inni wciąż pną się ku górze, a Ty nie? To, jaki szlak obierzesz, zależy tylko od Ciebie. Nie mów mi, że jedni mają lepiej, a inni gorzej. Wiem o tym. Życie nie jest sprawiedliwe. Jednak fakt, że ktoś "żyje pod ciemną gwiazdą" nie oznacza, że tylko i wyłącznie taki żywot jest mu pisany. Może to jest ten moment, aby rozejrzeć się wokół siebie.

Można widzieć i być ślepym. Można nie dostrzegać tego co wokoło, skupiając swój spuszczony wzrok na czubkach swych butów. Rozejrzyj się, jest tak wiele znaków, które tylko czekają na to, aż je zauważysz. Od Ciebie zależy wszystko. Od Ciebie zależy, czy porażkę zamienisz w sukces, czy zamkniesz się w swej norze. Wyjdź, jest wiosna, jest pięknie. Żyj!



Zdjęcie Grafika: Grafika Google

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz